20 Mart 2015 Cuma

Kendi kol kalıbını oluşturmak isteyenler için, Pratik kol kalıbım

Burda dergisi kullananlar için özellikle kol kalıbında sıkıntı yaşayan mutlaka vardır. Kendi ölçülerinizde çıkaracağınız pratik bir kol kalıbı paylaşmak istedim. Umarım yararlı olur. Fotograflarda tam net ölçüler görünmüyor olabilir fakat açıklamalarımla takip ederseniz anlaşılacağını düşünüyorum. Kalıptaki ölçüler günlük hayatta kullandığım bluz kollarımın ölçüsünde siz kendi ölçülerinizi verebilirsiniz.



Düz çizgi üzerinde bir nokta oluşturup aşağı doğru 15cm 20cm ve 25cm işaretleyin. Kol boyu toplam 60cm.
15cm işaretlediğiniz noktadan ( kol oyuntu başlangıç noktası) sağa ve sola toplam 33cm.
20cm işaretlediğiniz noktadan ( dirsek ) sağa ve sola toplam 30cm
25cm işaretlediğiniz noktadan ( kol ağzı) sağa ve sola toplam 26cm işaretleyin.

Kol oyuntusu kısmında ince bir kaç ayrıntı var ön kol oyuntusu her zaman daha girintilidir , arka kol oyuntusu ise daha düz. Bu konuda eski terzilerin yaptığı yöntemi daha çok kullanıyorum. Parmaklarınızı açıp ilk başlangıç noktasına orta parmağınızın uç kısmını koyunuz ve parmaklarınızın geldiği şekilde kol oyuntunuzu çiziniz. 

:) Belki bilimsel değil ama gerçekten de çok pratik bir yöntem ve doğru sonuç veriyor.

 Kol oyuntusunda yapılacak ikinci işlem beden kalıbındaki kol oyuntusunu ölçüp kol kalıbındaki oyuntuya taşımak. Benim beden kalıbımda arka kol oyuntum 22.5 cm ön kol oyuntum ise 22cm çıktı ve herhangi bir bolluk ilavesi vermeden kol oyuntumu şekillendirdim.

Kullandığım ölçüler 36-38 beden kalıbına uygun fakat beden kalıbının kol oyuntu yüksekliği kullanılan kalıba göre değişebilir , mutlaka kendi ölçülerinize uygun yapın ve beden kalıbını kontrol edip ölçüleri aktarmayı unutmayın....

Deneme yanılma buyrun :)






2 yorum:

  1. Pek problem yaşamadım ama ,yine de aklımda tutacağım..Demir fermuar dikiminin ayrıntısını anlatmanı istiyorum,ekose bir elbisem var denedim ama beğenmedim,öyle olunca da fermuar koymaktan vazgeçtim...Senin o turuncu elbisedeki fermuar dikişini çok beğenmiştim..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Fermuar ayrıntısını özel olarak çalışıp en yakın zaman da paylaşırım tabiki . Sevgilerle..

    YanıtlaSil